KNGDno-2022-393
Hallintosääntö 27 § ja kuntajohtajan johtajasopimus, joiden mukaan kunnanjohtaja vastaa kunnan markkinoinnista ja vetovoiman kehittämisestä. Kuntabrändin ja markkinoinnin uudistaminen vastaa myös Kangasniemen kuntastrategian tavoitteita. Talousarviossa 2022 on varattu määräraha kyseiseen tarkoitukseen.
Kangasniemen kunnanvaltuusto hyväksyi 4.4.2022 Kangasniemen uuden kuntastrategian vuosille 2022-2025. Kuntastrategian yhtenä painopisteenä on kunnan vetovoiman kehittäminen, ja tavoitteena on mm. monikanavaiseen ja digitaaliseen viestintään panostaminen kuntamarkkinoinnissa sekä kunnan brändityön ja markkinointisuunnitelman kirkastaminen.
Kangasniemen kunta käynnisti syksyllä 2022 kuntastrategian mukaisesti kuntamarkkinoinnin uudistamistyön. Kangasniemen kunnan brändin ja sen markkinoinnin uudistamiseksi ja ostopalvelun hankkimiseksi kunta jätti 5.10.2022 tarjouspyynnön sähköiseen Cloudia tarjouspalveluun. Hankinnan sisältö jakautui kolmeen osaan, jotka olivat:
Avatun tarjouspyynnön liitteinä olivat kuntastrategia sekä avainkohderyhmien kuvaukset. Tarjouspyynnön mukaan kokonaispalvelun korvaus palvelutuottajalle voi olla enintään 25 000 € (alv 0 %).
Määräaikaan eli 31.10.2022 mennessä tarjouksen jättivät seuraavat tahot: xxxx x xxxx xx, xxxxxx xx, xxxxx xxxxxxx xx, xxxxxxxx xxxx xx, xxxxx xx, xxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx ja xxxxx xx.
Viisi tarjouksen jättänyttä tahoa pyydettiin esittelemään tarjouksen sisältöjä kunnan edustajille 16.-17.11.2022. Tarjoukset pisteytettiin hinnan ja laadun perusteella siten että kokonaishinnan painoarvo oli 30 %, työsuunnitelman 40 % ja referenssien 30 %. Kokonaisarvioinnin perusteella Kangasniemen kuntabrändin ja sen markkinoinnin uudistajaksi valintaryhmän mukaan tuli valita xxxxxx xxx hintaan 24 850 € (alv 0 %).
Päätän, että kunnan yhteistyökumppaniksi Kangasniemen kuntabrändin ja sen markkinoinnin uudistamiseksi valitaan xxxxxx xxx hintaan 24 850 € (alv 0 %).
Päätöksen liitteinä on tarjouspyyntö ja tarjouspyynnön liitteet.