Kangasniemen nuorisovaltuusto, kokous 20.5.2024

KNGDno-2022-341

Aikaisempi käsittely

Joel Jyrinki, joel.jyrinki@kangasniemi.fi

Kangasniemen hyvinvointikertomuksessa ja suunnitelmassa arvioidaan yhtenä osa-alueena nuorisotyötä. Nuorisovaltuusto voi vaikuttaa nuorten asioihin ja antaa arvionsa nuorten hyvinvointiin liittyvistä asioista.

Casper Vihervuori, me@cappediem.fi

Nuorisovaltuusto arvioi Kangasniemen nuorten tilannetta ja nuorisotyön riittävyyttä.

Sari Tulla esitteli lyhyesti Kangasniemen kunnan hyvinvointikertomuksen vuosiraportin 2023 nuorisotyön osalta. Nuorisovaltuusto otti kantaa nuorisotyöntilaan Kangasniemellä. Nuorisovaltuusto piti tärkeänä sitä, että nuoriso-ohjaajat eivät vaihtuisi tiuhaan, nuoriso-ohjaajan paikka tulisi vakinaistaa. Nuorisovaltuustossa pidettiin tärkeänä sitä, että nuorisotyössä on tutut ja turvalliset ihmiset, tämä toisi vakautta.

• Casper Vihervuori, me@cappediem.fi

Nuorisovaltuusto otti kantaa kokouksessa 17.4.2024 nuorisotyön tilaan Kangasniemellä. Valmistellaan sivistys- ja hyvinvointilautakunnalle ja kunnanvaltuustolle lausuntoa asiasta.

Nuorisovaltuusto päätti lähettää avoimen kirjeen sivistyslautakunnalle ehdottaen nuoriso-ohjaajan paikan vakinaistamista. Kirjeen laatii Casper Vihervuori ja Alma Pusa.